Forum

You need to log in to create posts and topics.

Αγορά φρέζας.

Ενδιαφέρομαι για αγορά φρέζας (έχω βάλει και μια σχετική αγγελία) .

Προσανατολίζομαι κυριώς λόγο τιμής στην optimum bf20 , και στην holzmann bf20v και ίσως μόνο στο holzmann που έχει καλύτερους όρους αγοράς.

Κάποιοι έχουν δουλέψει αυτά τα μηχανήματα από ότι έχω δει σε κάποια θέματα του φορουμ, και θα ήθελα την γνώμη σας για την ακρίβεια τους , και αν είναι κατάλληλα για επεξεργασία χάλυβα.

Αυτά που θέλω να φτιάχνω , γιατί ασχολούμαι με την κατασκευή μαχαιριών , είναι αυτά που φαίνονται στις φωτογραφίες . Πιστεύω να μην έχω πρόβλημα με ορείχαλκο και αλουμίνιο που είναι και εύκολα σε κατεργασία υλικά, αλλά για ανοξείδωτα ή ανθρακούχα ατσάλια? Βέβαια δεν με ενδιαφέρει η ταχύτητα- ο χρόνος που θα χρειαστεί (ε φαντάζομαι πιο γρήγορα και αξιόπιστα από το χέρι) , καταλαβαίνω οτι είναι περιορισμένων δυνατοτήτων μηχανήματα και δεν είναι παραγωγής , με ενδιαφέρει η ακρίβεια και η αξιοπιστία του μηχανήματος.

Επίσης έχω δει οτι τα γρανάζια τους είναι από κάποιου είδους πλαστικό , πόσο πρόβλημα είναι αυτό ? τρώγονται εύκολα? υπάρχει η δυνατότητα να αντικατασταθούν με ατσάλινα?

Ευχαριστώ.

 

 

Uploaded files:
  • You need to login to have access to uploads.

Παλαιοτερα υπηρχε ενα group ατομων απ το φορουμ που ειχε αγορασει την bf20 και γι αυτο υπαρχουν  και τα αναλογα θεματα  ή συζητησεις που αφορουν την Bf20.

Στην ουσια και απ οτι λεγετε το καλουπι της Bf20 πωλειται με διαφορα brands Και πανω κατω ειναι τα ιδια μηχανηματα , τωρα αλλος λεει οτι φτιαχνονται στο ιδιο εργοστασιο αλλος λεει οτι υπαρχουν 2,3 εργοστασια που τις φτιαχνουν ... οπως και να χει  θα το ειδες και μονος σου (αφου στις υποψιφιοτητες ειναι και η holzmann).

Η optimum παντως εχει την ακριβοτερη εκδοχη αφου αν κοιταξεις απο αγγλια και γερμανια πωλειται το μοντελο wmd 25v Της weiss σε αρκετα χαμηλοτερες τιμες οπως επεισης και στην ελλαδα απ τον καρβελα.

Ψαχνεις για καινουργιο μηχανημα ή κοιτας και αγγελιες ?

Εχω κι εγω παντως  την Bf20 απ το 2013 και θεωρω οτι αν γινουν καποιες μικρες αλλα σημαντικες επεμβασεις απ την αρχη μπορει να γινει ενα πολυ καλο εργαλειο δουλειας .

Αναφορικα και βαση της δικιας μου εμπειριας τα σημεια που (πονανε) ειναι η μεταδοση και το μοτερ .

Στην μεταδοση υπαρχουν δυο πλαστικα γραναζια , το πρωτο ειναι το γραναζι της πρωτης-δευτερης σχεσης (ειναι εννιαιο ) και ειναι αυτο που ακους-διαβαζεις οτι χαλαει ευκολα .... βεβαια στην δικια μου περιπτωση εχω αλλαξει μονο 2 φορες ισως γιατι ειμαι προσεκτικος στις αλλαγες ταχυτων (παντα αλλαγη με 0 στροφες) και υπαρχει αλλο ενα πλαστικο γραναζι (το πρωτευον του μοτερ) το οποιο το εχω αλλαξει μια φορα πριν απο 3-4 μηνες .

Δεν θα προτεινα να μπουν μετταλικα λογο κραδασμων και θορυβου αλλα να γινει μετατροπη με τροχαλιες (υπαρχουν κιτ μετατροπης απο ευρωπη και γερμανια απο 150  μεχρι 250 ευρω αν θυμαμαι καλα η πολυ απλα φτιαχνεις τα εξαρτηματα μονος σου ) παραυτα μπορεις καλιστα να μεινεις με τα πλαστικα και να υπαρχει παντα στπ εργαστηριο ενα ανταλλκτικο .

Το μοτερ αν κοβεις ατσαλια δεν θα την παλεψει και θα πρεπει να πηγαινεις με τοσο μικρα πασα και ταχυτητες προωσης που δεν ξερω αν αξιζει . Γενικοτερα κοπες σε χαλυβες εχω κανει αλλα ειναι ελαχιστες αφου κατα βαση κοβω αλουμινιο .... αν θεωρεις οτι οι βασικες κατεργασιες σου  θα ειναι σε ατσαλια και ακομα περισσοτερο αν χρειζετε να γινονται πολλα πασα ξεχονδρισματος που σημαινει οτι θα δουλευεις σε μεγαλα κομματια καλυτερα κοιταξε μεγαλυτερο μηχανημα (δεν ειναι μονο θεμα μοτερ αλλα και κραδασμων που θα εχεις απ την μικρη μαζα του μηχανηματος).

Το πρωτο πραγμα που θα πρεπει να κανεις αν την παρεις ειναι να βαλεις ενα πολυστροφο ανεμυστηρακι  να φυσαει το μοτερ (forced cooling οπως λενε και οι αμερικανοι) , εγω επεισης χρησιμοποιω και μετρητη ενεργειας ο οποιος μου δειχνει ποση στιγμιαια καταναλωση τραβαει το μοτερ οποτε αυτο βοηθαει ωστε να τηρεις πιο συντηρητικες ταχυτητες προωσεις για να μην υπερθερμανεις το μοτερ οταν βλεπεις οτι η καταλωση ξεπερναει καποιο οριο .

Τεραστιο ρολο βεβαια για να μην ζεσταινετε το μοτερ παιζουν τα κοπτικα εργαλεια που χρησιμοποιεις .Φαντασου στην δικια μου περιπτωση το μοτερ το εκαψα στο 1ο μηνα γιατι πολυ απλα ειχα καταστρεψει τα κονδυλια στομωναν με αλουμινιο και βεβαια το μοτερ υπερθερμανθηκε , το δευτερο μοτερ το εκαψα μετα απο ενα χρονο για παρομοιους λογους φθαρμενων μη καταλληλων κοπτικων!Εκτοτε ειμαι με το τριτο κατα σειρα μοτερ και θεωρω οτι θα κρατησει πολλα χρονια ακομα !

Φαντασουν οτι μεχρι πριν απο λιγο καιρο επερνα πασα 1mm με φρεζοκεφαλη 50mm με κινεζικα βιντια και το μοτερ συνεχως στολαρε και ανεβαζε θερμοκρασιες πολυ ευκολα . Οταν αντιληφθηκα οτι δεν φταιει ουτε το αδυναμο μοτερ ουτε η μεγαλη φρεζοκεφαλη και ουτε ο κακος μας ο καιορς πολυ απλα αλλαξα βιντια με καταλληλα για να κοβω αλουμινιο και εκτοτε  δεν ειχω κανενα θεμα να παρω πασα μεχρι και 2mm χωρις υπερθερμανση.

Οποτε για το μοτερ θα προτεινα

1)ψυξη με ανεμηστηρα(ΜUST)

2)Ελεγχο της στιγμαιας καταναλωσης(οχι απαραιτητο αλλα χρησιμο)

3)Φθαρμμενα-Ακαταλληλα κονδυλια = Υπερθερμανση μοτερ σε χρονο DT

Μια αλλη επεμβαση που ειναι απαραιτητη ειναι στο θεμα συγκρατησης της κεφαλης του spindle-μοτερ στην κολωνα του Z . Η κεφαλη λοιπον ουσιαστικα συγκρατειται με 2 βιδες... η μια ουσιαστικα ειναι ο αξονας στον οποιο περιστρεφετε η κεφαλη και η αλλη ειναι και η μονη που εμποδιζει την κεφαλη να περιστραφει . Αυτη η αδυναμη συγκρατηση εχει σαν αποτελεσμα ειδικα σε πιο βαριες κοπες η κεφαλη να χανει την καθετοτητα της με το τραπεζι .

Η λυση ειναι να ανοιχτει μια ακομα τρυπα στην κεφαλι ωστε να μπει και μια δευτερη βιδα συγκρατησης οπως ακριβως γινετε και με ολα τα αλλα φρεζοδραπανα.

Απο θεμα ακριβειας δεν χρειζετε να ανυσηχεις καθολου παντως και ουτε πιστευω οτι αν δωσεις τα διπλα -τριπλα χρηματα για ενα αλλο μηχανημα οτι θα εχεις καλυτερες ακριβειες αφου ειναι κατι που πιστευω εχει να κανει περισοτερο με τις ικανοτητες του χειριστη του μηχανηματος .

Παντως οπως σου ειπα αν κοβεις ατσαλια κατα κορον καλυτερα κοιταξε σε μηχανηματα τυπου ΖΧ45 ... σχεδον τα ιδια χρηματα η λιγο παραπανω απ την ΒF20 που ομως εχει 3 φορες το βαρος της bf20 . Kοιταξε το μοντελο mb4 της optimum ... αν θυμαμαι καλα στα 2,500 ευρω ... απλα να ξερεις οτι εκει πας σε τριφασικο μοτερ .

Eπεισης εχε υποψιν οτι η bf20 πλεον εχει αντικατασταθει απ το μοντελο mh22 το οποιο εχει καποιες πολυ σημαντικες βελτιωσεις παρολο που απ οτι φαινετε ειναι το ιδιο χυτο με την bf20 και αυτες αφορουν κωνικα ρουλεμαν στο spindle , κωνο bt20 αντι για Mt2 , δεσιμο εργαλειων τυπου quick change , πιο δυνατο μοτερ.

Επλιζω να μην σε μπερδεψα περισσοτερο αλλα εδω ειμαστε οτι αλλη απορια εχεις.

Σε ευχαριτώ πολύ , πολύ κατατοπιστικός.

Ουσιαστικά συμβαίνει αυτό που καταλαβαίνει κανείς με λίγο ψάξιμο.

Δεν κάνει για χάλυβες το μηχάνημα αλλά για άλλα υλικά .

Ψάχνω και για μεταχειρισμένο .

Ως κατοχος ενος κλωνου της bf20 https://shop.chesterhobbystore.com/collections/mills/products/champion-20v-mill

η οποια παραδοξως ειχε κωνικα ρουλεμαν ειχα ολατα παραπανω θεματα που ανεφερε ο φιλος συν το οτι το spindle ειχε τζογο ακομα και ασφαλισμενο.

Ετσι προεβην στην αγορα αυτης της φρεζουλας

http://www.amadeal.co.uk/acatalog/AMADEAL---AMAT25LV-Milling-Machine---Long-Table---Belt-Drive---Brushless-Motor---AMA_MI_AMAT25LV_MM.html#SID=373

η οποια εχει λυμενα ολα σχεδον τα παραπανω θεματα.H κολωνα εδραζει με πελμα στη βαση το μοτερ ειναι bruselles με μεταδοση με ιμαντα και η στιβαροτητα ειναι μακραν της bf 20.Oταν την εβαλα μπρος νομιζα οτι δεν δουλευε το μοτερ.Πιο αθορυβο πεθαινεις.

Η ποιοτητα κατασκευης της ειναι μακραν της bf20 κλωνου και αυτο φανηκε κατευθειαν απο τις κατεργασιες.

Την δινουν με ΜΤ3 η R8 μονο.Στην αμερικη κυκλοφορει ως precision

mathews  PM25 νομιζω.Και στις δυο φρεζες εκανα δεσιμο στον τοιχο για πληρη ακαμψια σε σχεση παντα με το μεγεθος του μηχανηματος.

Ελπιζω να βοηθησα λιγο.Καλες αγορες να εχεις.

Σε ευχαριστώ για την απάντηση, έχεις καμιά φωτογραφία απο το δέσιμο στον τοίχο?

Θα τραβηξω αυριο που θα παω να στην ανεβασω.

Οι ροζετες-χερουλια που βλεπεις ειναι για να ελευθερωνω το πιασιμο διοτι σε περιπτωση σεισμικης δονησης αναλογως της ταλαντωσης που θα υπαρξει ειναι πολυ πιθανον να κοπει η κολωνα σαν βουτηρο οποτε οταν τελειωνω την δουλεια μου τα ξεσφιγγω.

Καλιο γαιδουροδενε παρα ......

Uploaded files:
  • You need to login to have access to uploads.

Πολύ σωστή κατασκευή .

Σε ευχαριστώ για τις φωτογραφίες.